уторак, 7. октобар 2014.

Sa Filipom Višnjićem u Ustaničkoj Srbiji

    U najteža vremena se rađaju najveći ljudi. Najčuveniji, najkulturniji i najinteligentniji ljudi su rođeni u najteže vreme naše istorije. Da nije bilo Filipa Višnjića, danas ne bismo znali da su ikada postojali ti velikani, a kamoli njihova dela, junaštva.
    U Ustaničkoj Srbiji su se rađala deca koja su kasnije postali savesni junaci koji su lili krv, stradali za slobodu Srbije.Tadašnji junaci, u čijima je venama tekla vrela, srpska, nesebična krv dok ih je tuđa sablja sekla, ponosno su glavu na zemlju spustili. Hladnoća im je lagano opkolila telo dok je duša izlazila iz tela. Duh im je hitro tragao novo telo koje će počastvovati svojim prelaskom, bebu u čijoj će svesti zauvek, nenamerno biti urezana čast, požtenje i požrtvovanost, kao nasledni dar slavnog junaka. Svaki junak koji je ostavio srce na bojnom polju je slavan i uzor svima nama. Vekovima su Srbi trpeli strašne nepravde sa strane Turaka, ali je početkom dvedesetog veka konačno došlo lepše vreme za našu voljenu Srbiju. Po zahtevu svih, na čelo naroda je stao Karađorđe, Đorđe Petrović. Predvodio je pozitivno nastrojenu srpsku vojsku, koja je naspram turske vojske bila mnogostruko manja. Kao svedok te istorije, Filip Višnjić je naš cenjeni pesnik i istoričar koji je istoriju otpevao. Početak Prvog srpskog ustanka je otpevan u pesmi Početak bune protiv dahija. Pesnički-istorijsko pisanje i slikovito opisivanje događaja je FIlipa Višnjića uzglo na sam vrh, među zvezde istoričara.        Kroz pesme čije su činjenice slikovito dočarane prelepim zvukom gusla, možemo shvatiti kakav se svet tada, a sada istorija činila jednom običnom čoveku iz naroda. Bez njegovih pesama herojskog i počastvovanog stava, danas ne bi imale onu vrednost i povezanost Srpske duše sa prošlošću dok se slušašu i čitaju koju danas imaju.

54 коментара:

  1. Mozes molim te za mene da napises sastav na istu temu, ali malo drugacije, inace ova ti je mnogo dobra. Molim te hitno mi je! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, samo mi reci šta ti se tačno ne sviđa, tj. šta treba promeniti? :) <3

      Избриши
    2. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    3. I meni ako moze skroz drugaciji provalice me nastavnica

      Избриши
    4. Je l može sastav na temu 'Vuk i Filip u Ustanickoj Srbiji'?

      Избриши
    5. Cao, jel mozes i meni napisati sastav na ovu temu, ali ako mozes da promenis reci,i u sastavu ubaciti Filipa i Vuka, treba mi do 00:00.Hvala

      Избриши
  2. Одговори
    1. Prvo, izvini što ti ranije nisam odgovorila jer nisam videla komentar. U ovom trenutku imam samo gotovu temu ,,Moja prva ljubav" koja se zbog njene unutrašnjosti lako može pretvoriti u nešto šta ti želiš. Uskoro završavam temu ,,Daleko si" i kada je završim obavestiću te! Drago mi je ako sam ti pomogla! :) <3
      http://sastaviteme.blogspot.com/2014/11/moja-prva-ljubav.html

      Избриши
    2. Može sastav Sa Filipom Višnjićem po ustačkoj Srbiji treba mi hitno molim vas

      Избриши
  3. Moze tema iz srpskog jezika ceznja za daljinom hitno mi trebaa hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман12. март 2015. 06:27

    Moze tema iz srpskog jezika ceznja za daljinom hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман19. мај 2015. 09:59

    Jel' možete da mi napišete sastav na temu "Šta je za mene najveće bogatstvo?".Treba mi hitno za sutra.

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман19. мај 2015. 10:01

    Jel' možete da mi napišete sastav na temu "Šta je za mene najveće bogatstvo?".Treba mi hitno za sutra.

    ОдговориИзбриши
  7. Mozes li molim te i meni da napises sastav na ovu temu ali da bude drugaciji,treba mi za sutra?

    ОдговориИзбриши
  8. Da li bi mogla malo da u sastavu stavis i svije misljenje ?
    posto me jako zanima !
    Naravno svidja mi se , ali mislim da bi mogla malo da napises i misljenje :D

    ОдговориИзбриши
  9. ਤੁਹਾਡਾ ਧੰਨਵਾਦ ਹੈ, ਪਰ ਗੰਧਕ ਪ੍ਯ੍ਡ੍ਰੋ ਹੈ

    ОдговориИзбриши
  10. ਤੁਹਾਡਾ ਧੰਨਵਾਦ ਹੈ, ਪਰ ਗੰਧਕ ਪ੍ਯ੍ਡ੍ਰੋ ਹੈ

    ОдговориИзбриши
  11. Mozes meni molim te da na pises sastav na temu Visnjicevo vidjenje prvog srpskog ustanka , kako on zamislja prvi srpski ustanak ?

    ОдговориИзбриши
  12. mozes molim te da napises sastav na temu lako je osudi,a tesko razumeti coveka

    ОдговориИзбриши
  13. mozes molim te da napises sastav na temu lako je osudi,a tesko razumeti coveka

    ОдговориИзбриши
  14. mozes mi napraviti sastav ne temu visnjiceve pesme ogledalo vremena

    ОдговориИзбриши
  15. Jel mozes da mi napises sastav na temu Divim se Filipu Visnjicu
    Plizzz hitno mi je

    ОдговориИзбриши
  16. Jel mozes da mi napises sastav na temu Divim se Filipu Visnjicu
    Plizzz hitno mi je

    ОдговориИзбриши
  17. Da li moze sastav intervju sa Ivo Andricem ?
    Ako hoces poslacu ti moj g mail ?

    ОдговориИзбриши
  18. Imas li instagram profil ili fejsbuk profil.Ako imas napisi.

    ОдговориИзбриши
  19. Molim te treba mi hitno sastav za pismeni o Vuku Karadzicu

    ОдговориИзбриши
  20. Ovo je retardiranih proseravanje ali bi dobio 5 za ovo 😂

    ОдговориИзбриши
  21. Molim vas mozete da napisete jos jedan sastav sa filipom visnjicem po ustanickoj srbiji malo prostiji posto nmg ovo da napisem nastavnica zna kako ja pisem hitno treba mi za sutra. ☺

    ОдговориИзбриши
  22. NE BI BILO DOBRO DA DECA IZ SKOLE OS DR ZORAN DJINDJIC NIS BRZI BROD DA PREPISUJU OVO JER CE MAJA DA NAS KARA U ZDRAV MOZAK AKO NAS PROVALI

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. xaxaxaxaxxaaaxxaxaxaxxaxaxaxx умирем хахахха

      Избриши
  23. CIRILO I METODIJE(BEOGRAD,UCITELJSKO) LJUDI MOJI NE PREPISUJTE OVO ,JER CE VAS LJILJA PROVALITI SAMO TAKO,SAMO VAS UPOZORAVAM,ZNAM IZ ISKUSTVA. -CMOK,03

    ОдговориИзбриши
  24. Nadam se da nece da me provali nes sam malo izmenio ;~;

    ОдговориИзбриши
  25. Hvala što si mi dala ideju kako ka pišem na ravno morao sam da izmenim

    ОдговориИзбриши
  26. Može sastav sa Filipom Visnjicem po ustanickoj Srbiji?Molim vass����

    ОдговориИзбриши
  27. Cao treba mi sastav na istu ovakvu temu samo da bude drugaciji nekako i kreci da li bi mogli molim vas da mi napisete treba mi hitno unapred hvala

    ОдговориИзбриши
  28. Uvod je netačan jer naravno da bi smo znali da su ti junaci postojali po istorijskim izvorima... Sve u svemu hvala na ideji!

    ОдговориИзбриши
  29. This is highly informatics,and clear. I think that everything has been described in systematic manner so that reader could get maximum information and learn many things. 검증사이트

    ОдговориИзбриши
  30. Može meni jedan sastav. U sastavu mi treba opis života vuka Karadžića.

    ОдговориИзбриши
  31. Ako moze samo malo drugaciji provalice nastavica

    ОдговориИзбриши
  32. Braćo imam pismeni na temu
    ,, Ustanička Srbija,, pomagajte molim vas.

    ОдговориИзбриши
  33. Da li moze sastav na temu"slike Ustanicke Srbije"hitno je!!!

    ОдговориИзбриши